Dystrybutor wody kupuje produkty od fabryki lub firmy butelkującej, a następnie sprzedaje te produkty detalistom lub innym firmom w celu uzyskania zysku. Sukces twojego biznesu będzie zależał od:
- twojej determinacji,
- umiejętności zarządzania,
- organizacji,
- finansów.
Jako dystrybutor wody będziesz musiał zarejestrować swoją firmę i uzyskać zezwolenie na podatek obrotowy. Od czego zacząć?
Wybierz rodzaj wody do dystrybucji.
Możesz zdecydować się na dystrybucję:
- wody butelkowanej,
- filtrowanej wody,
- systemów oczyszczania,
- a nawet wielu marek.
Zerknij na to co ma do zaproponowania gigant w tej branży Aquasolution – rozwiązania dla firm i gospodarstw domowych – bo co jak co, ale najlepiej uczyć się od najlepszych. Zapytaj firmy o ceny, ceny hurtowe i ogólne informacje o wodzie, którą sprzedają. Jeśli jest to twoje pierwsze przedsięwzięcie, ale jesteś zdeterminowany aby zostać dystrybutorem, wybierz firmę wodociągową, która ma już ugruntowaną pozycję i odniosła sukces, a nie mniejszą, nieznaną firmę. To da ci największy potencjał zysku na początku. Czytaj publikacje branżowe, przeglądaj strony – aby dowiedzieć się więcej o branży.
Bezpieczne miejsce do przechowywania.
Niektóre magazyny mogą być drogie do wynajęcia, więc miej to na uwadze przy tworzeniu budżetu. Na dłuższą metę może okazać się mniej kosztowne kupienie miejsca przechowywania. Jako dystrybutor, musisz pamiętać, że woda butelkowana musi być zapakowana w pojemnik higieniczny i wymagane jest środowisko sanitarne. Jeśli twoja woda butelkowana jest przechowywana w plastikowych pojemnikach, upewnij się, że miejsce przechowywania nie jest zbyt gorące, ponieważ może to spowodować wyciek chemikaliów z plastiku do wody.
Zainwestuj w transport.
Dystrybutorzy są zazwyczaj odpowiedzialni za dostarczanie i przenoszenie zasobów wodnych. Kup niezawodną ciężarówkę odpowiednią do transportu wielu jednostek butelek z wodą lub dużych dystrybutorów. Kup ubezpieczenie dla pojazdów i zadbaj o budżet na wydatki związane z paliwem.
Szukaj klientów.
Uzupełnij informacje na temat marki wody, którą chcesz sprzedać, w tym:
- katalogi,
- wizytówki,
- formularze zamówień,
- cenniki,
- materiały promocyjne, które możesz rozdać potencjalnym klientom i sklepom.
Powinieneś również zabrać te materiały do miejsc, w których prawdopodobnie znajdziesz klientów, którzy potrzebują zaopatrzenia w wodę, takich jak właściciele firm, sklepy spożywcze, szkoły, biura, a nawet przeciętny właściciel domu. Jeśli czujesz się przytłoczony, wybierz niszę, w której chcesz zacząć reklamować. Poszukaj inwestorów, którzy mogą pomóc Ci z kapitałem początkowym, aby zamówić swoją pierwszą dostawę wody. Ten kontakt może Ci się przydać.
Poznaj przepisy.
Przedsiębiorstwa butelkowanej wody często przeprowadzają autotesty (w kontekście bakterii, ołowiu itp.) . Najlepiej zapytaj firmę, którą wybrałeś, w jaki sposób testują swój produkt pod kątem bakterii i chemikaliów, aby upewnić się że jest czysta i bezpieczna dla końcowego użytkownika. To z całą pewnością da Ci spokój umysłu.