Sprzęt biurowy to podstawa funkcjonowania każdej firmy. Bez dobrych drukarek, komputerów czy kserokopiarek nie jest w stanie działać żadne biuro. Warto więc zadbać o to, by urządzenia były dobrej jakości, a także prawidłowo eksploatowane.
Każdy właściciel firmy, któremu zależy na sprawnej i bezproblemowej pracy biura, powinien zainwestować w dobrej jakości urządzenia biurowe. Solidna firma to gwarancja, że urządzenia będą działały bezproblemowo, długo i bezawaryjnie.
Zupełnie inaczej jest w przypadku kiepskiej jakości urządzeń biurowych. Owszem, są tańsze, ale zdecydowanie częściej ulegają awariom, są również mniej trwałe. Wybierając tanie sprzęty trzeba więc liczyć się z tym, że często trzeba będzie je wymieniać. Lepiej jest więc od razu postawić na sprawdzoną jakość i mieć pewność, że nic nie zakłóci pracy biura.
Dobry serwis ułatwi życie w przypadku awarii urządzeń biurowych
Nawet najlepsze sprzęty biurowe od renomowanych producentów czasem mogą ulec awarii. Zdarza się to zwykle w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli drukarka odmówi posłuszeństwa w czasie drukowania bardzo ważnej umowy, może pojawić się spory problem z ciągłością pracy w firmie. Dobrze jest więc mieć zawsze pod ręką sprawdzoną firmę, która zajmuje się serwisowaniem sprzętów biurowych. Naprawa drukarek Warszawa to oferta skierowana do firm działających w stolicy i najbliższych okolicach. Doświadczeni fachowcy, konkurencyjne ceny oraz szybka realizacja usług to gwarancja, że problemy ze sprzętem będą krótkotrwałe i szybko naprawione.
Każdy właściciel firmy powinien zadbać o to, by usługi serwisowe i naprawcze realizowała sprawdzona i skuteczna firma. Nie warto korzystać z usług fachowców, którym się nie spieszy, gdyż dla przedsiębiorstwa czas to pieniądz. Brak możliwości korzystania z urządzeń biurowych jest tym bardziej dotkliwy, im dłuższy. Usterki powinny więc być naprawiane możliwie jak najszybciej.
Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń z winy użytkownika
Inwestując w dobry sprzęt biurowy możemy mieć pewność, że w razie awarii czy usterek można liczyć na bezpłatną i szybką naprawę w ramach gwarancji. Im lepszy i droższy sprzęt, tym dłuższa gwarancja. Wielu producentów umożliwia również przedłużenie okresu gwarancyjnego za dodatkową opłatą. Użytkownicy sprzętu muszą jednak pamiętać, że nie wszystkie usterki czy awarie można podciągnąć pod naprawę gwarancyjną.
Najczęściej gwarancja nie obejmuje uszkodzeń związanych z nieprawidłową eksploatacją urządzeń oraz usterek, które pojawiły się z winy użytkownika. Jeśli więc w nerwach kopniemy czy uderzymy kserokopiarkę, która już całkowicie odmówi posłuszeństwa, trzeba liczyć się z tym, że takie uszkodzenie z pewnością nie zostanie objęte naprawą gwarancyjną i koszty naprawy trzeba będzie pokryć z własnej kieszeni. Czasem może się też zdarzyć, że celowo uszkodzony sprzęt nie będzie kwalifikował się do naprawy i konieczne będzie zainwestowanie w nowe urządzenia.
Czasami przeczytać w sieci można, że gwarancję na drukarkę tracimy stosując zamienne tonery albo tusze. Nie jest to prawdą, tego typu praktyki nie są dozwolone przez prawo i firmy nie mają podstaw by nie uznawać gwarancji. Jest o co walczyć z punktu widzenia konsumenta, bo przykładowo tonery zamienniki do HP kosztują czasami nawet ponad 5 razy mniej od oryginalnych. Firma Activejt i może inne – nie wiem – wypuszcza na rynek tonery w zwiększonej pojemności – tańsze od oryginałów. Warto moim zdaniem korzystać.