Dlaczego warto wdrożyć system CRM w swojej firmie?

CRM

Chciałoby się, aby każdy, kto jest w jakikolwiek sposób powiązany ze sprzedażą, wiedział czym jest system CRM. Niestety nadal prawie 1/5 handlowców nie zna tego pojęcia i nigdy się z nim nie spotkała. Dlaczego nie wykorzystują szansy, którą daje im te narzędzie? A może nie wiedzą, jaki wpływ może mieć dobry CRM na ich biznes?

Szybka powtórka

W ramach przypomnienia warto pokrótce nakreślić czym system CRM jest. Customer Relationship Management, bo to kryje się właśnie pod powyższym akronimem, oznacza nic innego jak zestaw narzędzi do zarządzania relacjami z klientem. Jest to po prostu oprogramowanie, którego najprostsze wersje można przyrównać do rozbudowanych arkuszy kalkulacyjnych, w których gromadzimy dane na temat klientów i którymi możemy zarządzać. Dlaczego warto wdrożyć go w swojej firmie? Aby nie być gołosłownym, poniżej przytoczę statystyki sprzedażowe obrazujące, jak dobry CRM może w praktyce zmienić życie firmy.

  1. Korzystanie z systemów CRM zwiększa sprzedaż nawet o 29%. Salesforce
  2. 50% zespołów korzystających z dobrze zintegrowanego CRM widzi zwiększoną wydajność. Forrester
  3. Przewiduje się, że potencjał rynku CRM wyniesie 82 mld USD do 2025 r., Co oznacza wzrost o 12% rocznie. SeekingAlpha
  4. Badania pokazują, że średnio 65% sprzedawców stosujących mobilne CRM spełnia swoje limity sprzedaży. Tylko 22% sprzedawców, którzy nie wykorzystują mobilnego CRM, spełnia swoje limity. AgileCRM
  5. Firmy korzystające z oprogramowania CRM widzą wzrost wydajności sprzedaży o 34%, a dokładność prognoz sprzedaży o 42%. Salesforce
  6. Korzystanie z oprogramowania CRM może zwiększyć współczynnik konwersji sprzedaży nawet o 300%. Cloudswave
  7. Ostatnie badanie użytkowników CRM wykazało, że 47% respondentów twierdzi, że użycie CRM ma znaczący wpływ na utrzymanie klienta. Capterra
  8. Średni zwrot z inwestycji w CRM wynosi 8,71 USD za każdego wydanego dolara. NucleusResearch
  9. 74% użytkowników oprogramowania CRM stwierdziło, że ich system CRM zapewnia im lepszy dostęp do danych klientów. Nutshell
  10. 47%użytkowników CRM stwierdziło, że ich CRM ma znaczący wpływ na zadowolenie klientów. Nutshell

Decyzja i co dalej?

Cyfry nie kłamią – to oczywiste. Jeżeli jednak już zapadnie decyzja, że wdrażamy system CRM w swojej firmie, najlepiej nie robić tego od pochopnie i od niechcenia. Rosnąca popularność rynku systemów CRM sprawia, że ilość dostępnych narzędzi jest niezliczona. Należy zatem solidnie podejść do wyboru właściwego oprogramowania, aby nie zrazić się na starcie, przekreślając szanse na optymalizację działań sprzedażowych w firmie. Warto określić harmonogram działań, stworzyć wymagania biznesowe i zweryfikować procesy sprzedaży. Można to zrobić na własną rękę bądź skorzystać z doświadczenia firm zajmujących się wdrożeniami CRM. Szkolenia sprzedażowe to nie wszystko. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć – Sellwise służy pomocą.

Słowa kluczowe:

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *