Szukając pomysłu na biznes, warto wziąć pod uwagę aktualne trendy i tendencje. Rozeznanie rynku i jego teraźniejszego kształtu, możliwości w danym momencie, to jedno. Ale drugie, co najmniej równe ważne, jeśli nie kluczowe, to rozważenie przy pomocy posiadanej wiedzy i dostępnych narzędzi czy badań i prognoz, jest przewidywanie tego, jak sytuacja w danej branży będzie się kształtowała w przyszłości.
Przyszłości tej w miarę bliskiej, ale i tej dalszej, bo nawet rozkręcając małą jednoosobową działalność nie zaszkodzi mieć na względzie otwarcie sobie zawczasu drzwi wiodących na nowe poziomy, do rozwoju i poszerzania biznesowych horyzontów i zasięgów.
Suplementy diety to pomysł na biznes wpisujący się zarówno w aktualną sytuację i popyt, jak i dający perspektywy na trwałość i długie funkcjonowanie. Trend do zdrowego stylu życia utrzymuje się od dłuższego czasu i stopniowo wzmacnia.
Z jednej strony jest to potrzeba bycia “fit”, dopasowania do wymagań wyglądu i sprawności lansowanych przez media, co oprócz treningów i odpowiedniego jadłospisu wymaga coraz częściej również stosowania odżywek i dodatkowych porcji składników mineralnych i witamin uznawanych za sprzyjające uzyskaniu i zachowaniu wymarzonej sylwetki.
Z drugiej – bardzo silna współcześnie tendencja do zdrowego odżywiania, które realizuje się nie tylko poprzez analizowanie składowych swojej diety i unikanie tego, co niezdrowe, ciężkostrawne czy zawierające szkodliwe dla zdrowia dodatki do żywności, ale i przez poszukiwanie coraz to nowych “superfoods”, stosowanie suplementacji wspomagającej usuwanie toksyn i uzupełniającej ewentualne niedobory w organizmie. Jest też kwestia charakterystycznej dla Polaków i nie mającej się ku końcowi skłonności do zażywania wielu tabletek i medykamentów, co w najgorszej formie prowadzi do nadużywania antybiotyków i łykania ich jak cukierki, a w formie łagodniejszej – jest w nas skłonność do zażywania czegoś nie tylko przeciwbólowo, ale i “na pamięć”, “na dobry wzrok”, “na zmęczenie”, “na koncentrację”.
Prawda jest taka, że suplementy się dobrze sprzedają i będą się nadal dobrze sprzedawały. By zapewnić sobie trwały sukces – a konkurencja w branży jest równie duża jak potrzeby konsumentów, trzeba rzecz jasna zadbać o jakość asortymentu i o to, by był on odpowiednio szeroki i dostosowany do grupy docelowej. Zapewne to, co tanie a kiepskie, sprzeda się łatwo, szybko i w dużych ilościach, ale w ten sposób zyskuje się klienta na krótko.
Lepszą strategią – i skuteczniejszą na dłuższą metę – będzie zainwestowanie w znajomość rynku suplementów (to świetny biznes dla pasjonatów, choć nie tylko ) i różnorodności produktów dostępnych do sprzedaży. Po to, by wybrać najlepszy stosunek ceny do jakości i zaoferować potencjalnym zainteresowanym ponadprzeciętną ofertę, która pozwoli wyróżnić się spośród wielu firm o pokrewnej działalności. Jeśli takie podejście połączyć z wysokim poziomem obsługi klienta i wychodzenia naprzeciw jego potrzebom – recepta na zyskowny i stabilny biznes gotowa.
Na stronie http://www.ekoflos.pl/SUPLEMENTY-DIETY,101,0.html znajdziesz przykładowe produkty o których mowa w artykule.
Moja kuzynka ukończyła szkołę jaką była kosmetologia w Łodzi i teraz prowadzi sprzedaż kosmetyków. Dzięki tej szkole ma widzę potrzebną w tym zawodzie. Myślę, że taka szkoła to dobry wybór dla kogoś kto idzie w tym kierunku.