Targi EXPO są ogólnopolskim, a nawet ogólnonarodowym przedsięwzięciem dającym tysiącom przedsiębiorców na promowanie swojej firmy, ale czy tak na prawdę się to opłaca? Koszty wynajęcia miejsca wystawowego oscylują od 500-4000złotych. Oczywiście są to koszty szacunkowe i zazwyczaj rosną, gdyż doliczyć do nich musimy koszty parkingu czy energii elektrycznej. Warto jednak zainteresować się dokładnym kosztorysem, ponieważ cena wystawy jest uzależniona od wielu czynników np.
* wielkości powierzchni i powtarzalności imprezy
*długości najmu
*sezonu, w którym ma się odbywać
Łap klienta
Targi EXPO przyciągają tysiące gości, co daje nam idealną szansę na zdobycie klienta. Ułatwia nam to fakt, iż tego typu imprezy mają charakter tematyczny i ściągają osoby, które są zainteresowane bezpośrednio naszymi produktami lub usługami. Daje nam to olbrzymią szanse na pozyskanie nowego klienta, bądź utrzymanie relacji z osobami które już zaufały naszej firmie.
Targi przyciągają pieniądze
Szukasz dodatkowej gotówki lub osoby, która pomoże Ci rozwinąć Twój biznes, EXPO przyciągają takich ludzi jak magnes. Inwestorzy często przybywają na targi w poszukiwaniu “młodych” dobrze rokujących firm, które potrzebują zastrzyku finansowego aby móc rozwinąć skrzydła. Takie osoby same poszukują takich firm gdyż wiedzą, że jest to dobra lokata, lecz jeżeli jednak nie znajdziesz inwestora, lub raczej to on nie znajdzie Ciebie, to zawsze możesz liczyć na znalezienie osoby, która zostanie partnerem biznesowym i pomoże Ci poprowadzić Twój projekt. Warto też wziąć pod uwagę, że targi gromadzą rozmaitą gamę przedsiębiorców, którzy mogą współpracować z twoją firmą, wytwarzając np. półfabrykaty, które stosujesz w swojej produkcji.
Nowy produkt lub wejście na rynek
Jeżeli wkraczasz na rynek z nowym produktem lub debiutujesz jako nowo powstała firma i chcesz się wybić, aby móc stworzyć znaną markę, targi są idealnym miejscem. Około 60% gości odwiedza targi ponieważ chcą zapoznać się z nowymi produktami i usługami, zaś 15% przychodzi, gdyż chcą być na bieżąco z nowościami, jeżeli więc tworzysz coś świeżego i innowacyjnego na rynku, ludzie sami będą lgneli do Twojego stoiska, zainteresowani nowością. Większość dużych firm tak zaczynało i do tej pory, aby wypromować nowy produkt lub usługę prezentują go na tego typu i eventach.
Sprzedaż
Ważnym elementem targów jest sprzedaż, ponieważ około 70% gości nie wychodzi z pustymi rękami z terenu targów. Przychodzą oni często właśnie z zamiarem kupna i jeżeli dobrze zareklamujesz swój produkt, to po czasie będzie się on sprzedawał sam, a Ty zyskasz nowych klientów, lub zainteresujesz swoim produktem innych. Różnorodność zwiedzających sprawia iż znajdą się osoby którym właśnie Twój wytwór przypadnie do gustu.
Promowanie marki
Fenomen targów ma to do siebie iż ludzie tworzą markę. Jeżeli dostatecznie zainteresujesz ludzi swoim produktem lub usługą, to oni sprawią, że Twoja firma będzie rosła w siłę i stanie się rozpoznawalna na rynku. Wiele znanych marek tak zaczynało, poprzez zainteresowanie ludzi i zdobywanie rzeszy klientów zyskiwali renomę. Posiadanie dobrego produktu daję tu już 35% szans na sukces.
Rozpoznanie konkurencji
Targi są wydarzeniem ogólnopolskim jak i często ogólnoświatowym, ściągają tysiące wystawców, przez co dają nam możliwość rozeznania się co prezentują inne firmami, jakie techniki sprzedażowe stosują, jakie ceny produktów, jakie mają zainteresowanie swoimi produktami i wiele innych czynników, które mając na względzie pomogą nam aby usprawnić pracę naszego przedsięwzięcia, lub poprawę segmentu w którym nasza firma jest słabsza. Często rozwiązania zaczerpnięte u konkurencji u nas okażą się strzałem w dziesiątkę.
Targi EXPO dają nam wiele możliwości, zarówno małym jak i dużym firmom, pozwalają na rozwój i promowanie produktu. Różnorodność ofert i napływ ludzi jakich ściągają takie imprezy pozwala na wybicie się na istniejący rynek i osiągnięcie sukcesu. Warto, więc zainwestować w wystawę, ponieważ inwestycja ta szybko nam się zwróci