Reklamowanie się przy pomocy treści to obecnie coraz popularniejszy trend. W dobie wszechobecnych krzykliwych i nachalnym reklam użytkownicy lub potencjalni klienci szukają konkretnych i wartościowych treści, z których mogliby skorzystać. Dając im je — zarówno te branżowe, jak i te o innej tematyce skutecznie przyciągniemy ich do swojej marki oraz będziemy mogli sprzedać nasze produkty. Czym jest zatem marketing treści? Dlaczego jest on aż taki ważny? Jak możemy go realizować? Odpowiedzi na wszystkie pytania, porady i wskazówki prezentujemy w dalszej części tekstu.
Content marketing — czym jest marketing treści?
Content marketing to marketing treści, który polega na reklamowaniu się i przyciąganiu klientów właśnie wartościowymi tekstami czy materiałami. To one mają za zadanie zainteresować odbiorcę i skłonić go do zapoznania się z ofertą naszej firmy po przeczytaniu materiału opublikowanego przez nas. Obecnie wiele osób poszukuje wartościowych i przydatnych materiałów, gdyż w sieci znajduje się wiele bezwartościowego spamu i nieprawdziwych informacji. Warto w tej sytuacji wykorzystać ten fakt i postawić właśnie na budowanie marki przy pomocy contentu. Jeśli będziemy publikowali tylko wartościowe treści, będziemy często odwiedzani w sieci, a co za tym idzie, zwiększy się również ruch w naszym biznesie.
Content marketing polega na dodawaniu różnego rodzaju treści w różnych miejscach w internecie. To on ma być magnesem reklamowym i być alternatywą dla tradycyjnej — często bezwartościowej reklamy. Pod pojęciem content marketingu kryją się różne formy treści takie jak zwykłe teksty w postaci postów wpisów czy artykułów, nieco bardziej jakościowe jak nagrania audio czy wideo oraz oryginalne, które przyciągają wiele osób takie jak materiały interaktywne, czy webinaria. Content marketing możemy przeprowadzić niezależnie od tego, jak dużą marką jesteśmy. Wartościowe treści możemy publikować zarówno jako osoby prywatne, jak i duże firmy dysponujące sporymi budżetami reklamowymi. Content możemy tworzyć i publikować również samodzielnie lub skorzystać z oferty agencji marketingowych, które licznie wykonują ten typ promocji. Znakomitej jakości content marketing znajdziesz na https://jazzseo.pl/content-marketing
Dlaczego warto go stosować?
Content marketing warto stosować z kilku powodów — zarówno tych merytorycznych, jak i praktycznych. Pierwszym z nich jest nawiązywanie z klientami pozytywnych relacji. Jeśli osoby otrzymają do dyspozycji wartościowe i przydatne treści, będą pozytywnie nastawione do naszej marki oraz będą stopniowo budować zaufanie do nas. W myśl zasady, że skoro publikujemy wartościowy content, to mamy również taką ofertę wiele osób zdecyduje się na skorzystanie z naszego produktu. Content marketing powoduje też częste polecanie przydatnych treści poprzez np. udostępnianie ich czy dzielenie się informacją o naszej firmie ze swoimi znajomymi. To idealny sposób darmowej i skutecznej reklamy, dlatego warto stawiać na treści wysokiej jakości. Plusem tego rozwiązania jest również budowanie pozytywnego wizerunku marki. Jeśli regularnie będziemy publikowali poradniki, e-booki czy statystyki, wiele osób będzie uważało naszą markę za lidera branżowego.
Samo tworzenie content marketingu nie jest trudne i wymagające. Możemy publikować treści zarówno branżowe, jak i te mniej związane z daną tematyką — choć równie wysokiej jakości. Jeśli samodzielnie nie mamy czasu lub chęci, możemy też komfortowo zamówić wykonanie content marketingu u wielu osób czy agencji marketingowych.
Teksty, posty, wpisy i artykuły
Pierwszym rodzajem contentu, który możemy publikować, są standardowe teksty. Będą miały one formę postów na portalach społecznościowych, wpisów blogowych czy tekstów tematycznych. Możemy też przy okazji Content Marketingu skorzystać z artykułów sponsorowanych czy wręcz influencer marketingu na blogach innych osób. W zamian za opłatę będziemy mogli otrzymać interesujący tekst wraz z reklamą naszej marki — co z pewnością doceni wiele osób, przechodząc na naszą witrynę np. z ciekawości i sprawdzając naszą ofertę. W tej formie content możemy publikować jeszcze jako statystyki, opracowana infografiki czy raporty. To bardzo bogate i przydatne treści, z których z pewnością — szczególnie w branży korzysta wiele osób.
E-booki, poradniki i tutoriale
Wartościowa treść to przede wszystkim ta, która pomaga użytkownikom w określony sposób. Doskonałym sposobem content marketingu jest publikowanie poradników, e-booków, tutoriali i innych różnego rodzaju instrukcji. Wiele osób poszukuje odpowiedzi na konkretne pytania oraz rozwiązań konkretnych problemów. Poradniki czy dłuższe e-booki możemy pisać samodzielnie lub zlecać ich napisanie copywriterom. Z pewnością będą one magnesem przyciągającym użytkowników lub potencjalnych klientów z danej branży. Ciekawą formą content marketingu jest również publikowanie opracowań branżowych z komentarzami. Dla wielu osób jest to cenne źródło informacje i są one dość często wykorzystywane. Proste, ale treściwe materiały będą też szeroko udostępniane czy polecane między znajomymi. To dobry sposób na przyciągnięcie nowych klientów i zyskanie rozgłosu w branży.
Video, zdjęcia 360 stopni, webinaria i live-y
Content może być również oryginalny i nowatorski. W dobie wielu zwykłych tekstów czy postów warto przyciągać uwagę odbiorców, publikując treści w atrakcyjnej postaci. Wiele osób tylko z tego względu będzie chciało zapoznać się z materiałem i warto wykorzystać tę sytuację. Pierwszym sposobem prezentowania contentu może być tworzenie filmów i opowiadania w nich osobiście o tym, co chcemy przekazać odbiorcom. Mogą być to również nagrania audio. Ciekawym sposobem przekazywania wartościowych treści są również transmisje “na żywo”, czyli popularnie live-y, obecne szczególnie w social mediach. W ten sposób możemy zaprezentować np. naszą markę, firmę, czy zorganizować spotkanie odbiorców z czatem. Jeśli spotkanie z odbiorcami oraz nami transmitującymi “na żywo” będzie miało charakter merytoryczny, stworzymy webinarium. W sieci coraz częściej popularne są “kursy video na żywo” i spotkania np. z ciekawymi osobami, które wnoszą wiele prywatnych informacji do tematu. Jednym z bardziej interesujących sposobów prezentowania contentu w oryginalnej formie są zdjęcia 360 stopni. To zdjęcia, które są interaktywne a po najechaniu i kliknięciu na nie oraz przytrzymaniu przycisku możemy się po nich rozglądać. Są one wykonane w formie Google Street View i możliwe do wstawiania np. na Facebooka. Możliwość szerszego przedstawienia planu i umożliwienie obejrzenia go odbiorcom jest bardzo efektowne.
Gdzie publikować content?
Content publikować możemy w wielu miejscach w sieci. Najpopularniejszymi są strony internetowe, blogi firmowe czy profile w Social Mediach. Dobrym rozwiązaniem są również inne kanały takie jak np. YouTube czy Instagram. Nasze treści możemy publikować odpłatnie na zewnętrznych serwisach, czy za darmo na forach internetowych, na których znajduje się wiele osób zainteresowanych dna branżą.