Co robić kiedy kurier nie odebrał przesyłki?

1518025654218

Jeśli zamówiony przez nas kurier nie przyjechał i nie odebrał od nas przesyłki, a jest ona prawidłowo opłacona, trzeba oczywiście zadzwonić do przewoźnika i zapytać, jakaż to była przyczyna, iż kurier do nas nie dojechał. Na drodze zdarzają się różne sytuacje. Mogą być korki, wypadek, samochód kuriera mógł się zepsuć i unieruchomić naszego dostawcę. Jest wiele sytuacji, zdarzeń, które mogą się wydarzyć z danym momencie.

Nie należy od razu panikować. Jeden telefon do przewoźnika zazwyczaj wyjaśnia sprawę. Oczywiście, jeśli zdarzyło się coś takiego, że już w danym dniu kurier nie przyjedzie, należy złożyć zamówienie jeszcze raz. Niektórzy przewoźnicy mogą uzależniać od tego odebranie paczki od nadawcy. Gdyby wydarzyła się sytuacja, że kurier nie przyjedzie w danym dniu, nie należy się go raczej spodziewać w dniu następnym. Raczej nie przyjedzie on w ogóle chyba, że zamówimy go ponownie. Jest to takie „małe niedopatrzenie” przewoźnika. Często się zdarza, że zamawiamy kuriera, a on nie przyjeżdża (z powodów losowych). Czekamy więc na niego w dniu następnym i następnym. Co bardziej cierpliwi mogą tak czekać cały tydzień. Kiedy już zadzwonią do przewoźnika i zapytają co się dzieje, najczęściej otrzymają odpowiedź sugerującą brak ponownego zamówienia kuriera.

Kurier nie przyjeżdża w określonym dniu – co robić?

Oczywiście – zadzwonić do przewoźnika i wyjaśnić całą sytuację. Czasem się zdarzają takie sytuacje. W 2016 roku, spedytorzy przewieźli ponad 300 milionów paczek. Jest wręcz niemożliwe, aby wszystkie one dotarły bez problemów do odbiorcy. Jest także niemożliwe, aby za każdym razem kurier pokazywał się w drzwiach nadawcy o określonej porze. Są czynniki, które uzależniają dotarcie kuriera do miejsca przeznaczenia. Zazwyczaj, jeden telefon załatwia sprawę. Ale brak odbioru przesyłki przez kuriera, może być spowodowany nie tylko jego winą. Zdarza się tak, że zamawiamy kuriera, płacimy za niego z „góry” i … nagle musimy wyjść z domu. Co w takiej sytuacji? Wielu przewoźników zaleca kontakt telefoniczny (jak w przypadku zupełnego braku kuriera na miejscu odbioru paczki). Ale w takiej sytuacji można też wejść na stronę danego przewoźnika i po prostu przekierować paczkę na inny termin, lub miejsce odbioru. Trzeba pamiętać, że zazwyczaj kurierzy poruszają się po całym mieście, więc mogą podjechać po przesyłkę tam, gdzie sobie tego zażyczymy.

Prowadzisz sklep internetowy? Tutaj znajdziesz tanie wysyłki do Anglii

To kurier jest dla klienta, a nie odwrotnie

Kurier ma pracę tylko dlatego, że to klient go „zamówi”. I na tym zamówieniu zarabia. Oczywiście – każdy kurier zazwyczaj ma swoja wypłatę, jednak nie miałby jej, gdyby firma kurierska nie zarabiała. Bardzo „na czasie” jest także i w tym zawodzie powiedzenie, że „klient, to nasz pan”. Dlatego z reguły przewoźnicy dbają o swoich klientów, obdarowują ich rabatami, kuponami itp. Podpisują umowy z danym klientem, lub firmą i tym samym gwarantują tańsze usługi, odbiór przesyłek o określonej porze dnia, bez uprzedniego codziennego zamawiania itp. Warto mieć „własnego” kuriera, ale też warto, aby kurier miał „własnego” klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *