Chcesz mieć swój udział w e-commerce? Czas wybrać środowisko CMS!

template-1599667_960_720Pomimo globalnej niepewności gospodarczej, sprzedaż e-commerce nadal rośnie w pewnym tempie, stanowiąc obecnie 14,3% całej sprzedaży detalicznej na całym świecie. Co ciekawsze, prognozuje się, że udział e-commerce w całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej osiągnie 23% do 2023 r. Niesamowita okazja dla sklepów, które chcą stworzyć lub rozszerzyć swoją obecność w Internecie!

Oczywiście dobrze prosperująca branża przyciąga sporą część ryzykantów, więc z dnia na dzień konkurencja zaostrza się. Jeśli jednak myślisz o dołączeniu do grona przedsiębiorców zajmujących się handlem elektronicznym, najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest zbadanie środowiska e-commerce CMS. Przyjrzyjmy się bliżej światu systemów zarządzania treścią w handlu elektronicznym. Przyjrzymy się temu, co robią, niezależnie od tego, czy potrzebujesz go do swojego sklepu internetowego, czy do najlepszego systemu CMS dla e-commerce.

Co to jest CMS e-commerce?

System zarządzania treścią (CMS) to oprogramowanie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, edytowanie i publikowanie treści cyfrowych witryn internetowych bez pisania kodu. Pozwala również użytkownikom modyfikować wygląd i sposób działania sklepu internetowego, np.

• zmieniać układ strony produktu,
• dodawać banery promocyjne,
• szybko dodawać nowe sekcje witryny, aby lepiej promować produkty.

Platforma e-commerce to internetowy koszyk na zakupy, który umożliwia zarządzanie produktami i sprzedaż produktów bezpośrednio w witrynie. Niektóre platformy e-commerce służą również jako CMS.

Próbując zawęzić opcje, oprogramowanie e-commerce CMS dzieli się na dwie główne kategorie – SaaS i open source jak PrestaShop szablony.

SaaS CMS

Hostowany SaaS CMS to oparte na chmurze rozwiązanie dla sklepów internetowych, które nie wymaga oddzielnego serwera. Płacisz abonament, a w zamian nie musisz niczego pobierać, zarządzać aktualizacjami ani konfigurować przechowywania danych – wszystkim zajmuje się dostawca oprogramowania. Dostawca zazwyczaj oferuje również obsługę klienta.

CMS typu open source.

Dzięki platformom e-commerce typu open source użytkownicy mają pełną kontrolę nad funkcjonalnością witryny. Oprogramowanie typu open source można pobrać bezpłatnie i często jest ono hostowane na własnym serwerze. Oznacza to, że administratorzy sklepu są odpowiedzialni za ustalenie hostingu swojej witryny e-commerce, a także za utrzymanie serwera i instalowanie aktualizacji oprogramowania w razie potrzeby. Niektóre platformy open source mają opcję hostowania w chmurze, ale różnią się one od SaaS tym, że utrzymanie nadal spoczywa na właścicielu sklepu. Niektóre z najbardziej znanych przykładów rozwiązań e-commerce typu open source obejmują PrestaShop.

Potrzebujesz osobnego CMS?

Do tej pory być może nawet nie rozważałeś możliwości rezygnacji z osobnego CMS. Należy jednak wspomnieć, że nie każdy sklep e-commerce będzie potrzebował systemu zarządzania treścią. Najlepszym sposobem ustalenia, czy Twój sklep internetowy potrzebuje osobnego CMS, jest rozważenie planów strategii treści.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *