Pomimo globalnej niepewności gospodarczej, sprzedaż e-commerce nadal rośnie w pewnym tempie, stanowiąc obecnie 14,3% całej sprzedaży detalicznej na całym świecie. Co ciekawsze, prognozuje się, że udział e-commerce w całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej osiągnie 23% do 2023 r. Niesamowita okazja dla sklepów, które chcą stworzyć lub rozszerzyć swoją obecność w Internecie!
Oczywiście dobrze prosperująca branża przyciąga sporą część ryzykantów, więc z dnia na dzień konkurencja zaostrza się. Jeśli jednak myślisz o dołączeniu do grona przedsiębiorców zajmujących się handlem elektronicznym, najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest zbadanie środowiska e-commerce CMS. Przyjrzyjmy się bliżej światu systemów zarządzania treścią w handlu elektronicznym. Przyjrzymy się temu, co robią, niezależnie od tego, czy potrzebujesz go do swojego sklepu internetowego, czy do najlepszego systemu CMS dla e-commerce.
Co to jest CMS e-commerce?
System zarządzania treścią (CMS) to oprogramowanie, które umożliwia właścicielom sklepów internetowych tworzenie, edytowanie i publikowanie treści cyfrowych witryn internetowych bez pisania kodu. Pozwala również użytkownikom modyfikować wygląd i sposób działania sklepu internetowego, np.
• zmieniać układ strony produktu,
• dodawać banery promocyjne,
• szybko dodawać nowe sekcje witryny, aby lepiej promować produkty.
Platforma e-commerce to internetowy koszyk na zakupy, który umożliwia zarządzanie produktami i sprzedaż produktów bezpośrednio w witrynie. Niektóre platformy e-commerce służą również jako CMS.
Próbując zawęzić opcje, oprogramowanie e-commerce CMS dzieli się na dwie główne kategorie – SaaS i open source jak PrestaShop szablony.
SaaS CMS
Hostowany SaaS CMS to oparte na chmurze rozwiązanie dla sklepów internetowych, które nie wymaga oddzielnego serwera. Płacisz abonament, a w zamian nie musisz niczego pobierać, zarządzać aktualizacjami ani konfigurować przechowywania danych – wszystkim zajmuje się dostawca oprogramowania. Dostawca zazwyczaj oferuje również obsługę klienta.
CMS typu open source.
Dzięki platformom e-commerce typu open source użytkownicy mają pełną kontrolę nad funkcjonalnością witryny. Oprogramowanie typu open source można pobrać bezpłatnie i często jest ono hostowane na własnym serwerze. Oznacza to, że administratorzy sklepu są odpowiedzialni za ustalenie hostingu swojej witryny e-commerce, a także za utrzymanie serwera i instalowanie aktualizacji oprogramowania w razie potrzeby. Niektóre platformy open source mają opcję hostowania w chmurze, ale różnią się one od SaaS tym, że utrzymanie nadal spoczywa na właścicielu sklepu. Niektóre z najbardziej znanych przykładów rozwiązań e-commerce typu open source obejmują PrestaShop.
Potrzebujesz osobnego CMS?
Do tej pory być może nawet nie rozważałeś możliwości rezygnacji z osobnego CMS. Należy jednak wspomnieć, że nie każdy sklep e-commerce będzie potrzebował systemu zarządzania treścią. Najlepszym sposobem ustalenia, czy Twój sklep internetowy potrzebuje osobnego CMS, jest rozważenie planów strategii treści.