Bezpieczne opakowania – ważny element e-biznesu

Bezpieczne-opakowania-wazny-element-e-biznesu

Planujesz otworzyć sklep internetowy? – Pamiętaj, że Twoje działania nie mogą ograniczyć się do wyboru sprzedawanych produktów oraz platformy e-sklepu, na której będziesz je oferował. Musisz pomyśleć również o tym, w jakiś sposób dostarczysz przesyłkę do Twoich klientów oraz jak zabezpieczysz ją na czas transportu. Kluczowy jest tutaj wybór zaufanego przewoźnika oraz właściwych materiałów do pakowania, które będą w stanie zagwarantować bezpieczeństwo przesyłki.

Wysyłanie towarów na odległość wcale nie jest taką prostą sprawą, jeśli sklep oferuje produkty kruche i łatwo ulegające uszkodzeniu. Niezwykle istotne staje się wtedy ich właściwe pakowanie, które pozwala ograniczyć ryzyko zniszczenia w trakcie transportu. Jest to bardzo ważne nie tylko z tego względu, że pozwala uniknąć strat materialnych, ale również z uwagi na budowanie zaufania wśród klientów i możliwość nawiązania z nimi długotrwałej relacji.

opakowanie e-commerce

Bezpieczne opakowanie dopasowane do potrzeb

Szeroki wybór materiałów opakowaniowych pozwala dopasować akcesoria stosowane do zabezpieczania produktów na czas transportu do ich indywidualnych cech, takich jak wielkość, kształt, waga oraz podatność na ewentualne uszkodzenia. Duże znaczenie ma tutaj to, z jakiego materiału został wykonany konkretny produkt. Na szczęście na rynku dostępnych jest wiele zróżnicowanych akcesoriów do pakowania, które pozwalają zabezpieczać towary o różnych cechach. Dzięki temu e-sprzedawcy mogą wysyłać przeróżne produkty, począwszy od odzieży i książek, a skończywszy na wrażliwej na uszkodzenia mechaniczne porcelanie, czy mogących ulec uszkodzeniu na skutek wstrząsów elektronice.

Wśród materiałów do pakowania znajdziemy między innymi wyróżniające się różną wielkością oraz kształtem kartony tekturowe, solidne taśmy do pakowania, folie stretch, folię bąbelkową, koperty bąbelkowe oraz papierowe tuby, które umożliwiają przesyłanie wielkoformatowych wydruków. Do najpopularniejszych opakowań należą kartony tekturowe. Warto jednak pamiętać, że nie wystarczy umieścić w nich produkt, by zagwarantować jego bezpieczeństwo. Bardzo ważny jest również wypełniacz do paczek, który powinien znaleźć się w wolnych przestrzeniach pomiędzy pudełkiem a produktem, dzięki czemu będzie amortyzował ewentualne wstrząsy, jakie mogą powstać podczas transportu. Różne rodzaje wypełniaczy oferuje E-hurtownia-opakowan.pl.

Branża e-commerce a wizerunek marki

Pamiętajmy jednak, że rola opakowania nie ogranicza się wyłącznie do ochrony produktu przed uszkodzeniem i zabezpieczaniu go na czas transportu do klienta. Choć zdecydowanie jest to jego najważniejsza funkcja, bardzo istotna jest również możliwość wykorzystania opakowania w celach marketingowych. Umieszczony na nim przekaz pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i zapamiętaniu jego nazwy oraz logotypu sklepu. Dzięki temu e-sprzedawca zwiększa swoją szansę na to, że zostanie zapamiętany przez klienta, a ten powróci do niego w przyszłości.

Nadruk, który umieszcza się na opakowaniu, może być nośnikiem różnej treści. Nie zawsze jest to nazwa lub logo sprzedawcy. Czasem zdecydowanie lepsze efekty przynosi hasło marketingowe, innym razem dane teleadresowe. Co więcej, nadruk może być umieszczany na różnych rodzajach opakowania. Zazwyczaj jednak jest to karton tekturowy albo taśma do pakowania. Poza przekazem marketingowym można na nich umieszczać informacje o tym, co znajduje się w środku (np. nadruk o treści „Szkło!”) albo o tym, że z przesyłką należy obchodzić się ostrożnie (np. „Ostrożnie! Nie rzucać!”, „Fragile” itp.).

Sposób pakowania produktów w sklepie internetowym wywiera istotny wpływ na to, jak sprzedawca jest postrzegany przez klientów i przekłada się na zyski w e-sklepie. Nie może być więc pomijany podczas opracowywania strategii firmy lub traktowany jako sprawa drugorzędowa.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *