Bądź skutecznym sprzedawcą – poznaj najczęsciej popełniane błędy

20160112155430-expensive-luxury-jewelry-selling-buying

Każdemu z nas, przynajmniej raz w życiu, zdarzyło się popełnić błąd w pracy. Należy jednak mieć się na baczności. W zawodzie sprzedawcy ma to szczególne znaczenie, ponieważ raz utracony klient już do nas nie powróci. Warto prześledzić wszystkie pułapki, które czyhają na przedstawicieli handlowych, aby móc zareagować w porę i przeprowadzić udaną sprzedaż.

Mówienie zbyt dużo

Oczywiście nie oznacza to, że handlowiec ma być mrukliwy, jednak należy zachować umiar w prezentacji produktu bądź usługi. Klient i tak zapamięta wyłącznie najistotniejsze z jego punktu widzenia informacje, dlatego nie należy przedłużać swojej wypowiedzi tylko po to, żeby pokazać naszemu rozmówcy, jak dużą wiedzą dysponujemy.

Absolutnym błędem jest niedopuszczenie konsumenta do głosu. W każdej chwili ma on prawo zadać pytanie na temat przedmiotu sprzedaży, w związku z czym powinniśmy od czasu do czasu zrobić sobie przerwę w mówieniu, a wręcz zachęcić klienta do udziału w dyskusji. W przeciwnym razie nasze zachowanie może zostać odebrane za nieeleganckie, a to niewątpliwie nie sprzyja wizerunkowo. Jeśli już pozwolimy zabrać głos drugiej stronie, pod żadnym pozorem nie wolno nam przerywać ani sugerować odpowiedzi. Takie zachowania mogą wywołać wyraźną irytację konsumenta, a w konsekwencji przerwanie dalszych rozmów biznesowych.

Brak przygotowania

Przedstawiciel handlowy musi dokładnie zaznajomić się z całą ofertą. Nikt nie oczekuje uczenia się na pamięć instrukcji obsługi danego urządzenia czy każdego punktu regulaminu słowo w słowo, jednak wiedza powinna zostać opanowana do tego stopnia, aby móc śmiało odpowiadać na pytania klientów oraz zachęcić ich do zakupu.

Niektórzy sprzedawcy liczą na to, że uda im się przeprowadzić cały proces sprzedaży bez ponoszenia większego wysiłku. Można dysponować darem przekonywania lub talentem do wiarygodnego zmyślania, jednak tego typu rozwiązanie szybko obróci się przeciwko nam. Nigdy nie wiemy, kiedy natrafimy na bardziej wymagającego klienta, który zacznie drążyć temat do tego stopnia, że zweryfikuje nasz zupełny brak przygotowania. Może to przynieść bardzo poważne konsekwencje, nie tylko w postaci utraty okazji do sprzedaży, ale również potrącenia z pensji, a nawet zwolnienia.

Niewłaściwe podejście do klienta

Nikt z nas nie pracuje za darmo, ale kierowanie się samymi względami ekonomicznymi jest jedną z najgorszych rzeczy, jakie można popełnić w tym zawodzie. Zwykle przekłada się to na słabą wydajność przedstawicieli handlowych, którzy podchodzą do pracy z klientem w sposób lekceważący, mówią zbyt szybko, niezrozumiale lub zupełnie bez emocji czy kierują się zasadą „byle sprzedać” i odhaczyć kolejną osobę na liście. Doprowadzenie do takich sytuacji nie ma nic wspólnego z osiąganiem zysków. Najlepsze wyniki sprzedaży notują zaangażowani handlowcy, którzy podchodzą do klientów z szacunkiem i uprzejmością oraz przekazują wszystkie informacje zgodnie z prawdą.

Wymienione powyżej błędy są przykładem tego, jak nie należy postępować w branży handlowej. Sposoby na ich pomijanie oraz proste techniki na temat skutecznej sprzedaży można znaleźć w ogólnodostępnych internetowych poradnikach. Ja znalazłem ciekawe porady na stronie http://gszymanski.pl/jak-sprzedawac/. Powodzenia!

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *