Aranżacja nowoczesnego sekretariatu – zrób to z myślą o swoich klientach

pexels-photo-518244

W wielu firmach pierwszym pomieszczeniem, jakie widzą klienci, kontrahenci czy partnerzy biznesowi, jest sekretariat. Warto więc zadbać o to, by był on urządzony w dobrym guście i w taki sposób, by stwarzał bardzo dobre pierwsze wrażenie. W przeciwnym razie już na wstępie sekretariat będzie odstraszał swoim wyglądem i zniechęcał zarówno do zapoznania się z ofertą firmy, jak i do nawiązywania kontaktów biznesowych.

Dobrze urządzony sekretariat powinien mieć co najmniej dwie strefy. Pierwsza musi służyć pracownikom biura, druga natomiast – ma być przeznaczona dla klientów czy interesantów. Warto o tym pamiętać już na etapie projektowania wnętrza, gdyż później może być trudno odpowiednio zmienić wnętrze i poprzestawiać jego poszczególne elementy. Do zaprojektowania funkcjonalnego sekretariatu dobrze jest zatrudnić profesjonalnego dekoratora wnętrz, który zadba o to, by wszystkie elementy doskonale ze sobą współgrały.

Komfortowe i wygodne meble biurowe

W części sekretariatu, która jest przeznaczona dla pracowników, powinny znajdować się funkcjonalne biurka i krzesła, które będą odpowiadały potrzebom osób tam pracujących. Meble powinny łączyć w sobie wysoką estetykę, komfort codziennego użytkowania, a także trwałość i jakość wykonania. Najlepiej jest od razu postawić na dobrej jakości meble, solidnie wykonane i łatwe do utrzymania w czystości. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że będą służyły w niezmienionym stanie przez długi czas. Jeśli natomiast postanowimy urządzić sekretariat jak najniższym kosztem, meble zdecydowanie będą mało funkcjonalne, a jednocześnie słabej jakości i kiepskie pod względem wizualnym. Krótko mówiąc – nie będą tworzyły dobrego pierwszego wrażenia. Sekretariat musi być wizytówką biura i wszystkie znajdujące się w nim meble czy elementy wystroju wnętrza muszą być na jak najwyższym poziomie. Trzeba również pamiętać, by wnętrze zawsze było uporządkowane i utrzymane w czystości.

Funkcjonalna część przeznaczona dla klientów

Oprócz części dla pracowników, w sekretariacie musi znajdować się miejsce przeznaczone dla klientów. Powinni mieć oni możliwość zaczekania w sekretariacie na umówione spotkanie czy wygodnego załatwienia swoich spraw. W tym celu przydadzą się wygodne i komfortowe meble, na przykład narożnik chesterfield lub dobre fotele ze stolikiem, przy którym można chociażby podać kawę czy herbatę. Meble przeznaczone dla klientów i kontrahentów również powinny być eleganckie, stylowe, doskonałej jakości oraz łatwe do utrzymania w czystości. Najlepiej, aby stylistycznie były dopasowane do pozostałych elementów wystroju wnętrza, wtedy będą tworzyły z nimi kompozycyjną całość. Warto inwestować w dobrej jakości meble, gdyż nie tylko lepiej się prezentują, ale również mają nieporównywalnie lepszą trwałość. Jest to na początku spora inwestycja, ale zdecydowanie lepsza, jeśli weźmiemy pod uwagę długoterminowe funkcjonowanie firmy.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *