Budowanie nowego biznesu najlepiej zacząć od zbudowania dobrego zespołu. Ten pierwszy, najważniejszy etap rozwoju marki, to często długi i żmudny proces pełen prób i błędów. Jeśli chcemy zminimalizować ryzyko tych ostatnich, poprośmy o wsparcie profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się uzupełnianiem braków kadrowych. Ich wiedza i doświadczenie będą nam przewodnikiem i pozwolą zaoszczędzić mnóstwo czasu, jaki w innym przypadku kosztowałoby nas poszukiwanie pracowników i ich ciągła rotacja. Takich specjalistów posiada w swoich szeregach agencja rekrutacyjna.
Na co zwrócić uwagę wybierając agencję rekrutacyjną?
Agencja rekrutacyjna, której zlecimy zadanie pozyskania do naszej firmy najlepszych specjalistów z rynku pracy, powinna być przede wszystkim polskim przedsiębiorstwem. Znajomość polskich realiów i specyfiki rodzimego rynku pracy znacznie ułatwi i przyspieszy cały proces rekrutacji, a jednocześnie zagwarantuje jego efektywność. Wybrana przez nas agencja powinna także posiadać maksymalnie szeroką ofertę, uwzględniającą nie tylko standardowe metody rekrutacji, ale też bardziej bezpośrednie jak executive search, direct search czy headhunting oraz dodatkowe usługi, na przykład szkolenia, okresowe ewaluacje, doradztwo HR itp. Zwróćmy ponadto uwagę na zatrudnionych w szeregach agencji rekruterów. Czy są to osoby wykształcone, posiadające odpowiednie kompetencje, eksperci w swojej dziedzinie? Pamiętajmy, że tylko ktoś taki będzie umiał profesjonalnie podejść do powierzonego mu zadania.
Gdzie szukać dobrej agencji rekrutacyjnej?
Klienci agencji rekrutacyjnych najczęściej trafiają do nich z polecenia, warto więc w pierwszej kolejności zapytać znajomych o rekomendacje. Być może ktoś z nich miał okazję korzystać z usług tego typu agencji i był bardzo zadowolony ze współpracy? W drugiej kolejności polecamy zajrzeć do internetu. Można tam znaleźć setki ofert agencji rekrutacyjnych takie jak SalesHR.pl, warte uwagi są jednak wyłącznie te, które cieszą się dobrą opinią i zaufaniem klientów. Takie agencje udostępniają na swoich stronach www referencje dotychczasowych kontrahentów. Jeśli ich weryfikacja przebiegnie pomyślnie, to znaczy, że trafiliśmy pod właściwy adres.