SEO to szybko zmieniająca się sztuka i nauka. Strategia i taktyki, których używasz, będą różne w zależności od rodzaju Twojej firmy. Firma zajmująca się produkcją cegieł powinna zrozumieć mechanizmy, które pomagają jej być w pierwszej 3 na frazę „produkcja cegieł” i przyciągnąć więcej osób do jej sklepu. Z drugiej strony, marka technologii medycznej b2b może być bardziej skupiona na zwiększaniu ruchu organicznego na swoim blogu i stronie internetowej, aby prowadzić SEO w tę stronę.
Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, oto kilka narzędzi, które pomogą Ci być na bieżąco ze zmianami SEO. Możesz też zawsze zgłosić się do specjalistów w branży, takich jak http://efectownia.pl/.
1. Kanał YouTube dla webmasterów:
Co tydzień, Mueller analityk trendów Google dla webmasterów, przez godzinę odpowiada na pytania od marketerów, programistów i entuzjastów SEO na całym świecie. Mueller ma mnóstwo gotowych odpowiedzi i scenariuszy udanego SEO, od poziomu początkującego po bardzo techniczny. Ten kanał YouTube zawiera wszystkie nowości Google, dzięki czemu możesz być na bieżąco z wieloma zmianami. Warto zaglądać.
2. Historia zmian Algorytmu Google
Jest to ostateczny zapis wszystkich najważniejszych zmian Google jakie miały miejsce w ciągu ostatnich 15 lat. Jeśli kiedykolwiek zauważysz nagły skok / spadek natężenia ruchu, jest to jedno z pierwszych miejsc gdzie możesz sprawdzić, czy ta zmiana nastąpiła w czasie aktualizacji głównego algorytmu. Pamiętaj, że Google codziennie zmienia swoje algorytmy wyszukiwania i wiele z tych zmian nie jest publicznie ogłaszanych. Ten zasób wyświetli zmiany zweryfikowane przez Google.
3. Lokalne zmiany SEO
Lokalne SEO jest jednym z najlepszych miejsc do bycia na bieżąco z lokalnymi zmianami. Po każdej poważnej zmianie w wyszukiwaniu lokalnym to zapewnia wgląd w to, jak te zmiany wpływają na sposób wyświetlania firm w lokalnych spisach. Udostępnia także pomocne instrukcje dotyczące konfigurowania określonej funkcji wyszukiwania lokalnego. Przy odrobinie szczęścia, może nawet załapać się na narzędzie do lokalnej kategorii SEO, które pomoże Ci wybrać kategorie, które powinieneś zgłosić na stronie Twojej firmy w Google+.
4. Patenty SEO
Co Google ma w zanadrzu na przyszły rok lub na najbliższe 5 lat? Śledź blogi o patentach SEO, które są respektowane przez największe wyszukiwarki, a będziesz wyedukowany w tę stronę. Google nie wdraża technologii w ramach każdego z patentów, więc trudno jest ustalić, które z nich zostaną wdrożone na całym świecie. Jednak warto na bieżąco zaglądać na ogólnie dostępne teorie i analizy dotyczące tego, jak te patenty wpłyną na sposób wyszukiwania przez użytkownika.
5. Google Analytics
Jak wspomniano w punkcie 2, trzeba bacznie obserwować swój ruch organiczny i prowadzić analizy – co jest podstawą do bycia na bieżąco ze zmianami SEO. Ponieważ wyszukiwarki dokonują zmian w swoich algorytmach, to w jaki sposób wpływa to na twoją zdolność prowadzenia biznesu przez twoją stronę internetową tak samo ma znaczenia i w tym kontekście warto polecić. Google Analytics do zrozumienia tych zmian na poszczególnych stronach.