Pozycjonowanie strony internetowej – samodzielnie czy przez agencję?

Pozycjonowanie-strony-internetowej-samodzielnie-czy-przez-agencję

Rozpoczynając przygodę z e-biznesem wiele osób zastanawia się, czy pozycjonować stronę samodzielnie, czy zlecić to agencji. Od tej decyzji często zależy być albo nie być przedsiębiorcy. Sytuację komplikują dodatkowo negatywne doświadczenia, o jakich część przedsiębiorców opowiada, wspominając współpracę z niektórymi agencjami. Z drugiej strony samodzielne pozycjonowanie strony wymaga odpowiedniej wiedzy, którą przedsiębiorca nie zawsze dysponuje.

Na wstępie pragnę zaznaczyć, że niniejszy artykuł nie ma na celu zniechęcić do pozycjonowania samodzielnego albo przez agencję. To raczej krótkie rozważania na temat najlepszego rozwiązania i zagrożeń, które wiążą się z wyborem każdego z powyższych.

Dla niewtajemniczonych

Na początek warto wyjaśnić, czym w ogóle jest pozycjonowanie stron internetowych. Choć nie posądzam o niewiedzę osób, które już prowadzą e-biznes lub w niedługim czasie zamierzają zacząć go prowadzić, to zakładam, że artykuł może dotrzeć do szerokiego grona osób, które jednak takich doświadczeń jeszczenie mają.

Duża konkurencja w branży e-commerce sprawia, że dotarcie z produktem do klienta może być znacznie utrudnione. Pozycjonowanie strony internetowej to szereg działań, które mają na celu ułatwienie tego zadania. Mierzalnym efektem jest zwiększenie ilości wejść na stronę internetową, co powinno się też przełożyć na konwersję.

Pozycjonowanie polega między innymi na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja (ang. SearchEngine Optimization, czyli w skrócie SEO) to szereg działań prowadzonych na stronie, które polegają na dostosowaniu do wymagań wyszukiwarek treści, kodu oraz grafiki.

Pozycjonowanie przez agencję – czy warto?

Największe wątpliwości względem agencji SEO biorą się stąd, że nie każda z nich pozostaje uczciwa względem obsługiwanych klientów. Zdarza się, że agencje robią niewiele, by poprawić pozycje strony w wyszukiwarce i biorą za to pieniądze. Takie działania ułatwia niewiedza klientów. Dlatego warto przynajmniej ogólnie wiedzieć, na czym powinno polegać pozycjonowanie i jakich działań ze strony agencji powinniśmy oczekiwać. Tego można się dowiedzieć z artykułów zamieszczanych na stronie https://www.blog.gdaq.pl.

Posiadając taką wiedzę, przedsiębiorcy bardziej świadomie wybierają agencje SEO, wiedzą, o co zapytać przed podjęciem współpracy i potrafią zweryfikować wykonywane działania. Rozumieją też, że rezultaty w pozycjonowaniu nie zawsze są łatwe do przewidzenia, cele proste do zrealizowania, a na efekty przychodzi niekiedy poczekać nawet kilka miesięcy.

Z drugiej strony istnieją też agencje, które swoją pracę wykonują bardzo rzetelnie. Jeśli przedsiębiorcy uda się taką znaleźć, będzie na najlepszej drodze do zwiększenia widoczności swojej witryny w sieci.

Pozycjonowanie samodzielne – wady i zalety

Pozycjonowanie wymaga odpowiedniej wiedzy, znajomości technik dozwolonych oraz tych, które mogą doprowadzić do kary od Google. Nie jest to wiedza tajemna, której nie mógłby posiąść przedsiębiorca/ Warto jednak pamiętać, że nieumiejętnie podejmowane działania mogą witrynie bardziej zaszkodzić, niż pomóc.

Pozycjonowanie może być wspomagane przez rozmaite narzędzia. Niektóre z nich są darmowe, za inne trzeba sporo zapłacić. Taki wydatek zdecydowanie bardziej niż przedsiębiorcyopłaca się pozycjonującym wiele stron agencjom. Kolejna kwestia to czas, jaki trzeba poświęcić na zwiększenie widoczności witryny w sieci. Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, które pochłaniają sporo czasu, a przedsiębiorca pochłonięty innymi sprawami firmy najzwyczajniej w świecie nie zawsze tym czasem dysponuje.

A jakie są zalety samodzielnego pozycjonowania witryny przez przedsiębiorcę? Znając dokładnie specyfikę swojej branży, będzie mógł dostosować prowadzone działania do profilufirmy oraz oczekiwanego efektu. Zyska też bezpośrednią kontrolę nad wszystkimi działaniami i będzie miał pewność, że prowadzone są z wyłączeniem technik Black Hat SEO.

Samodzielne pozycjonowanie strony nie jest jednak możliwe, jeśli przedsiębiorca nie wie, jak to robić. Ogólna wiedza na temat SEO to za mało. Warto ją pogłębiać i śledzić zmiany w algorytmach Google. Tylko wtedy samodzielne pozycjonowanie witryny może być skuteczne i bezpieczne.

 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *