Pomysł na rozrywkową karierę: event planner

event-planning

Event planner jest to po prostu kogoś, kto organizuje wydarzenie. Kiedy myślimy o “wydarzeniu”, możemy pomyśleć o czymś spektakularnym, takim jak inauguracja prezydencka, noworoczne uroczystości na rynku w Krakowie lub inne ważne wydarzenia, o których słyszymy lub oglądamy w telewizji.

Oczywiście event planner jest potrzebny do organizacji wszystkich tych wydarzeń. Jednak event planner pracuje także nad tysiącami mniejszych wydarzeń. Za każdym razem, gdy ludzie zbierają się w jednym celu, niezależnie od tego, czy jest to wesele, konferencja, festiwal, uroczysta kolacja czy otwarcie nowego sklepu, potrzebna jest osoba nadzorująca wszystkie szczegóły, aby mieć pewność, że to wydarzenie zakończy się sukcesem.

Event planner – czy się nadajesz?

Czy potrafisz zgrać wiele rzeczy naraz bez zgubienia szczegółów? Czy masz umiejętność zobaczenia dużego obrazu tak aby i inne osoby mogły to zobaczyć? Czy wyniki są ukierunkowane, ale zawsze bierzesz pod uwagę rozwiązania awaryjne? Jeśli odpowiedziałeś na powyższe pytania twierdząca możesz mieć to, czego potrzeba, by być planerem imprez.

Większość ludzi, którzy chcą pracować jako event planner robią to od lat, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Wszystkie imprezy urodzinowe, rodzinne zjazdy i praca charytatywna są w tej czy innej formie specjalnym wydarzeniem. Wielu planistów zaczyna w ten sposób. Szef mówi, aby “coś ogarnąć” lub poproszono cię o zrobienie przyjęcia dla przyjaciela, a jeśli masz szczęście – przyjaciela przyjaciela.

Planiści mogą również pracować dla siebie ze swoich domów. Koszta początkowe są bardzo minimalne… telefon, strona internetowa i wizytówki. Większość samodzielnych planistów imprez, którzy dopiero co zaczynają, spędza większość swojego czasu na marketingu i zdobywa klientów. Ważne jest również poznanie miejsc lokalnych, zakładów gastronomicznych, kwiaciarni i firm, które zaopatrzą nas w różne meble eventowe – tutaj warto zapoznać się z asortymentem firmy STAR EVENT. Niektórzy planiści specjalizują się w pewnych typach wydarzeń, takich jak wesela.

Jakie umiejętności posiada event planner?

Planowanie zdarzeń wymaga kreatywności, organizacji i elastyczności. Musisz pracować pod presją, aby dotrzymać terminów i być w stanie wykonać wiele zadań podczas ogarnięcia wielu projektów. Musisz być asertywny w sytuacji kryzysu, ale musisz też cierpliwie rozmawiać z klientem. Silne umiejętności komunikacji pisemnej i ustnej umożliwiają dobrą negocjację z klientem i dostawcami, a zrozumienie planowania budżetu pomaga utrzymać cel w budżetowych ryzach.

Kto zatrudnia planistów imprez?

  • Banki / grupy inwestycyjne
  • Dealerzy samochodowi
  • Urzędy miasta
  • Centra konferencyjne
  • Statki wycieczkowe
  • Domy towarowe
  • Kwiaciarnie
  • Szpitale
  • Hotele / Ośrodki wypoczynkowe

W każdej grupie przyjaciół jest jedna osoba, która zawsze zajmuje się planowaniem przyjęć. On lub ona jakoś wie, jak upewnić się, że każdy będzie się dobrze bawić. W prawdziwym świecie jest taki zawód: event planner. Organizacje, firmy i osoby często polegają na usługach osób planujących wydarzenia w celu koordynacji konwencji, spotkań biznesowych, targów i prywatnych przyjęć.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *