Odświeżona lekcja historii: podstawowe założenia marketingu

marketing-image

Dzięki technologii tworzącej olbrzymie możliwości marketingu, nadal istnieją podstawowe założenia marketingu, które wydają się być zgubą dla wielu specjalistów dzisiaj, którzy nie do końca je odpowiednio rozumieją. Warto zatem jeszcze raz spojrzeć na niektóre z najważniejszych czynników w silnej strategii marketingowej, które z sukcesem zmierzyły się z próbą czasu.

Określenie docelowych odbiorców

Jednym z najważniejszych aspektów strategii marketingowej jest określenie, kto jest odbiorcą docelowym i to bez względu na to czy chodzi o wielką kampanię internetową czy o lokalne gazetki promocyjne. Jest to jedna z podstawowych zasad, których marketingowiec powinien przestrzegać w kształtowaniu trwałej strategii marketingowej. Poprzez określenie odbiorców docelowych należy zadać sobie kolejne pytanie, jakie są oczekiwania co do nowej strategii marketingowej. W odniesieniu do niektórych, dyrektorzy handlowi pozostawali niezmienni przez dziesięciolecia, a są to:

  • zarabianie pieniędzy,
  • nauka nowych umiejętności,
  • zabawa.

Zadawanie pytań na temat strategii jest kluczowe. Postanawiając wydać określoną kwotę na działania w mediach społecznościowych, gdzie celem docelowym jest dotarcie do przedsiębiorców w określonym obszarze lub rozpoczęcie nowego projektu trzeba mieć świadomość iż sukces całego przedsięwzięcia polega na tym, aby cel był skierowany do docelowych odbiorców. Istnieje wiele strategii do rozważenia, o ile są one odpowiednio skierowane do odbiorców docelowych.

Twórz i dokumentuj swoją strategię

Dział marketingu nieustannie przegląda i poszukuje nowych technik marketingu lub strategii. Może to wydawać się proste, ale koniec końców takie właśnie nieskomplikowane działanie pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze. Korzystanie z globalnego kalendarza marketingowego podzielonego na miesiące i kategorie, które są istotne dla tych firm jest prostą techniką. Lista kategorii korzystanie z mniej lub bardziej zaawansowanych technologii może obejmować wprowadzenie produktów, pozyskanie odbiorców, marketing, public relations, social media, reklamy i inne cele i działania marki.

Personalizacja

Zanim personalizacja stała się marką sama w sobie, marketing zawsze polegał na tym by był możliwie jak najbardziej osobisty. Utrzymanie jego osobistego charakteru stanowi większe wyzwanie przy automatyzacji marketingu, ale podstawy nadal mają znaczenie. W celu pozyskania i utrzymania lojalnych klientów i utrzymania zaangażowanych obserwatorów, zindywidualizowane marketingowanie indywidualne nie jest już opcją, ale jest wymogiem.

Pamiętaj: content marketing!

Marketing treści, czyli content marketing nie traci na znaczeniu. Dobre pisanie i rozwijanie wysokiej jakości treści powinno stać się regułą, a nie wyjątkiem, niezależnie od branży. Marketing treści stał się częścią strategii marketingowej i wszedł na poziom jednej z głównych strategii, ale może to być czasochłonne zadanie. Ważne jest, aby określić, co zespół ma wykonać i kiedy, a wtedy wszystko powinno być pod należytą kontrolą i przynieść efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *