Marketing internetowy okiem fachowca

marketing-company

W każdej dziedzinie warto szukać specjalistów. Dobrze jest korzystać z ich porad i polegać na ich doświadczeniu. Dzięki temu można się znacznie szybciej uczyć, nie popełniając tych samych błędów, które już kiedyś ktoś popełnił. Właśnie dlatego przytaczamy kilka obserwacji związanych z marketingiem internetowym.

Firmy nie zawsze korzystają z zalet marketingu

Jak twierdzi nasz specjalista, firmy często nie wiedzą, w jaki sposób promować się w Internecie. Ciągle jeszcze nie mają świadomości jak bardzo na odbiór ich działań wpływa chociażby wygląd strony internetowej. Wiele firm ma je nijakie, stworzone na podstawie kiczowatych, darmowych szablonów. Jeszcze gorzej jest w kwestii posiadania spójnej identyfikacji wizualnej. Mają ją oczywiście większe przedsiębiorstwa, ale właściciele małych i średnich uważają ją nieraz za zbędną inwestycję.

Poza tym wiele biznesów działa, nie angażując swoich grup docelowych. Przez to niestety umyka im sporo klientów, którzy normalnie mogliby być zainteresowani świadczonymi usługami czy oferowanymi produktami. Trzeba tylko umieć dopasować do nich odpowiedni przekaz.

Na pewno cechą negatywną jest także to, że przedsiębiorcy skupiają się na wypracowaniu odpowiedniej pozycji w wynikach wyszukiwania jak najmniejszym kosztem. Oczywiście, takie podejście nie jest domeną wszystkich, ale na pewno jest to podejście, które trzeba zmieniać. Pozycja jest bardzo ważna, ale nie można przy tym pomijać innych kwestii. Nie może być ona wypracowywana w byle jaki sposób. Nacisk powinien być położony na jakość działań, a nie ich ilość.

Martwe portale społecznościowe i strony

Najbardziej zadziwiającym faktem jest to, iż firmy mało interesują się dzieleniem wartościowych treści. Okazuje się, że naprawdę niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z faktu, jak ważnym jest, aby na bieżąco wzbogacać strony firmowe o nowe treści. To powoduje, że portale przyciągają większą ilość odbiorców, zainteresowanych nowymi treściami. Poza tym takie uzupełniane miejsca w Internecie są bardziej doceniane przez wyszukiwarkę. Treści zamieszczane na firmowym blogu czy na portalu społecznościowym mogą się więc przyczynić również do osiągnięcia lepszej pozycji strony w wyszukiwarce internetowej.

Specjaliści wiedzą, w jaki sposób łączyć różne działania marketingowe. Ważne więc, aby starali się przybliżyć rządzące Internetem i stronami internetowymi mechanizmy także przedsiębiorcom. Być może dzięki temu środowisko internetowe będzie jeszcze bogatsze w wartościowe treści.

Coraz większa świadomość przedsiębiorstw

Pocieszającym jest fakt, że coraz więcej biznesmenów rzeczywiście interesuje się zwiększaniem swojego wpływu z pomocą narzędzi funkcjonujących w przestrzeni internetowej. Mimo że nadal wielu jest polskich przedsiębiorców, którzy nie znają się na marketingu internetowym, część z nich zainteresowana jest zatrudnianiem specjalistów w tej branży, aby na przykład zwiększyć swoją sprzedaż. Taka tendencja z pewnością będzie się utrzymywać, bowiem obecnie nie można być firmą konkurencyjną bez wykorzystania potencjału Internetu.

Profesjonalne usługi pozycjonowania

Bartłomiej Pabisiński SCYLA
30-504 Kraków, ul. Kalwaryjska 69 lok. 9
NIP: 738-214-64-32
Telefon: +48 534 155 955
Skype: Scylaseo
Gadu-Gadu: 54713402
E-mail: biuro@scyla.pl

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *