Kilka wskazówek dotyczących otwierania salonu z materacami

oto praca materaceJeśli myślisz o założeniu nowej firmy, salon z materacami to doskonała okazja. Wiele ankiet i badań donosi, że ten przemysł wart kilkanaście miliardów ma się jeszcze bardziej rozwinąć w ciągu następnych pięciu lat. Teraz jest idealny czas, aby przejść do tej branży, ponieważ stopa bezrobocia nadal spada, a dochody do dyspozycji rosną.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego jest to świetna okazja i co musisz zrobić, aby zacząć!

Dlaczego warto założyć salon z materacami?

Tak wielu ludzi zastanawia się, dlaczego w całym kraju jest tak wiele sklepów z materacami, aż istnieją teorie spiskowe na ten temat. Faktem jest, że salony z materacami są jednymi z niewielu sprzedawców detalicznych, którego sklepy internetowe, nie są w stanie przebić. To dlatego, że kupowanie materaca jest nadal osobistym doświadczeniem. Ludzie muszą zobaczyć i dotknąć materac lateksowy bądź inny, zanim go kupią, aby upewnić się, że mogą dobrze się wyspać.

Nie wspominając o tym, że wysyłka materaca do domu lub mieszkania może być kosztowna i niedogodna…. Sklepy z materacami mają również niskie koszty ogólne i stosunkowo niskie koszty uruchomienia biznesu. Branża oferuje również wysokie marże. Detaliści, tacy jak sklepy spożywcze, mają niską marżę zysku wynoszącą 3% -5%. Opierają się na dużej sprzedaży, aby przynosić zyski. Sklepy z materacami mogą łatwo zmiażdżyć te marginesy. Konsumenci odnotowali, że średnio marża wynosi od 40 do 50%.

Materace i produkty pościelowe zwykle trwają od 4 do 8 lat. Oznacza to, że będziesz mieć klientów powtarzających się i polecających, o ile postarasz się, by dołączyli do tych aktywnie zaangażowanych w firmę między zakupami. Teraz, gdy już wiesz, dlaczego powinieneś rozpocząć działalność związaną z materacami, zapoznaj się z najlepszymi wskazówkami, które pomogą Ci zacząć.

Plusy i minusy franchisingu

Planując salon z materacami, masz dwa główne modele biznesowe do przemyślenia. Czy chcesz franchisingować czy chcesz stworzyć własną, lokalną markę?

Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady.

Z franczyzą, będziesz mieć wyższe koszty startowe, ponieważ istnieje opłata franchisingowa, ale niższe koszty marketingowe. Nie będziesz musiał inwestować w budowanie rozpoznawalności marki od zera. Franchising często ma system i procedurę dla wszystkiego, od marketingu do projektowania salonu. To świetnie, jeśli masz małe doświadczenie biznesowe. Minusem jest to, że rezygnujesz z kontroli nad firmą, ponieważ musiałbyś prowadzić swój biznes zgodnie z zasadami franczyzy.

Rozpoczęcie własnej marki wymagałoby wyższego budżetu marketingowego na budowanie rozpoznawalności marki, ale nie miałbyś franczyzy, aby rozpocząć działalność.

Kolejną potencjalną korzyścią jest to, że firmy udzielające franczyzy mogą już mieć lokalizacje bardzo blisko miejsca, w którym chcielibyście się otworzyć i mogą konkurować ze sobą. Mogą również istnieć negatywne skojarzenia z marką franczyzy w świadomości konsumentów.

Dzięki własnej marce masz czyste konto i możliwość stworzenia pozytywnych skojarzeń między marką a społecznością. Co zatem wybierzesz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *