Jak powinien ubierać się prezes poważnej firmy

01_Hauptmotiv_Suit_Guide_01

Z żartobliwych rozmów między pracownikami można dowiedzieć się, że dyrekcja siedzi i liczy pieniądze. Oczywiście to tylko humor, bo żadna firma nie jest w stanie poradzić sobie bez osób, które nią pokierują. Prezes jest mózgiem firmy, ale też jej wizytówką. Jego zadanie nie polega tylko na dbaniu o szeroko rozumiane interesy i sprawy organizacyjne. Przede wszystkim swoją osobą reklamuje przedsiębiorstwo.

W związku z tym powinien ubierać się adekwatnie do zajmowanego stanowiska. Ludzie bardzo często wyrabiają sobie opinie na temat innych już na początku. Pierwsze wrażenie to podstawa, która owocuje w przyszłości. Dobry wygląd sprawia, że jesteśmy pozytywnie odbierani i darzeni większym szacunkiem.

Bycie prezesem zobowiązuje

Spotkania biznesowe zajmują połowę życia zawodowego każdego prezesa. To, jak zostanie na nich odebrany w wielu przypadkach decyduje o nawiązaniu współpracy z kontrahentami. W poważnych firmach podstawą są więc garnitury. Na oficjalne spotkania pasują idealnie. Szanujący się prezes powinien mieć w swojej szafie po kilka sztuk koszul, marynarek, krawatów i par spodni. Na mniej oficjalnych wydarzeniach można pozwolić sobie na większą swobodę. Zestawienie lekko rozpiętej koszuli, swetra i dopasowanych kolorystycznie spodni będzie jak najbardziej na miejscu.

W pracy natomiast należy pamiętać o pozycji w firmie

Prezes jest dla podwładnych pierwszym przykładem, niekiedy nawet wzorem do naśladowania. Jego ubiór jest interpretowany jako właściwy. Warto, żeby taka osoba zastanowiła się nad tym, jak zostanie odebrana. Mało eleganckie ubrania sprawią, że nikt nie będzie chciał traktować jej poważnie. Strój wydaje niesłyszalny głos. Jego niewerbalna mowa wpływa na otoczenie. Łatwiej o pozytywny odbiór w garniturze, niż w koszulce typu polo. Profesjonalizm przynosi efekty w postaci wyniku finansowego.

Rzecz jasna nie wolno przesadzić z wyglądem, bo wszystko ma granice

Zbyt droga odzież i dodatki do niej sprawią, że prezes może przestać być postrzegany jako ideał. Pracownicy zaczną myśleć, że wywyższa się i pokazuje swoją lepszość. Zarozumiałość nigdy nie była pożądaną cechą. Działa to również w drugą stronę. Fałszywa skromność i sugerowanie swoim wizerunkiem niższego statusu społecznego to zły pomysł. Nie chodzi o eksponowanie bogactwa i luksusu, ale też nie chodzi o tandetę i kicz. Warto kierować się prostotą, w dobrym znaczeniu tego słowa.

Wygląd wpływa na pewność siebie

Pozytywna prezentacja to umiejętne dostosowanie się do sytuacji. Kluczem do sukcesu jest wyważony ubiór, który nie wysyła sygnałów sprzecznych od zamierzonych. Należy pamiętać także o poprawnie ułożonej fryzurze oraz o zaroście, a właściwie o jego braku. Ludzie na wyższych stanowiskach zazwyczaj nie posiadają brody, ani włosów. Zarost bywa niekiedy odbierany jako forma niechlujstwa. W biznesie zwraca się uwagę na twarz, ponieważ komunikujemy się za jej pomocą. Prezentacja zewnętrzna współgra z wewnętrznym samopoczuciem. W ten sposób można nabrać pewności siebie, co znacznie ułatwia realizowanie określonych przedsięwzięć. Kreowanie wizerunku to długotrwały proces, więc wskazane jest zachowanie ostrożności. Na szacunek i prywatną renomę pracuje się latami, a wszystko można stracić w ułamku sekundy.

W artykule częściowo wykorzystano informacje pochodzące ze strony http://amersklad.pl/

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *