Firma w mieszkaniu – czy po ubezpieczeniu konieczny jest podział terytorium?

virtual-assistant

Część przedsiębiorców zajmujących się prowadzeniem własnej firmy decyduje się na pracę w domu, wydzielając część prywatnego lokum na prowadzenie własnego przedsiębiorstwa. Takie rozwiązanie niesie za sobą kilka plusów, jednak istnieje pewne utrudnienie, związane z rozliczaniem wydatków prywatnych, wynikających z mieszkania, jak i tych firmowych, które wynikają z prowadzenia firmy we własnym domu. Sprawdźmy więc, jak rozwiązać ten problem i czy jest możliwe rozdzielenie kosztów związanych z ubezpieczeniem, kiedy pracujemy i mieszkamy w jednym lokalu.

Jak zagospodarować część mieszkania pod działalność firmy?

Na początek należy przypomnieć, że nie każdy rodzaj działalności gospodarczej możliwy jest do przeprowadzenia we własnym mieszkaniu. Prowadzenie własnej firmy w domu jest możliwe w przypadku, kiedy działalność gospodarcza nie wymaga dużej powierzchni ani wykorzystywania specjalistycznej, zajmującej dużo miejsca maszynerii. Dobrym rozwiązaniem jest wydzielenie osobnego pomieszczenia albo chociaż części na prowadzenie własnej firmy. Pomoże to w uporządkowaniu strefy pracowniczej i tej prywatnej, służącej do odpoczynku i pozwoli zapanować nad jednym i drugim, bez konieczności przenikania strefy prywatnej i zawodowej.

Jak rozdzielić rachunki pracując w domu?

Najczęściej pracując we własnym domu, trudno jest całkowicie wydzielić koszty związane z prowadzeniem firmy we własnym domu, w którym jednocześnie mieszkamy. Wszystkie formalności sprowadziłyby się najczęściej do stworzenia osobnych liczników dla pomieszczeń związanych typowo do pracy zawodowej, co nie zawsze jest możliwe.

Można oczywiście spróbować prowadzić ewidencję, w której można pokusić się o wyliczenia mediów wykorzystywanych w czasie pracy zawodowej. W takim przypadku jednak nie ma możliwości wliczenia kosztów związanych z mediami do kosztów związanych z prowadzeniem firmy. Podobnie sprawa wygląda z ubezpieczeniem nieruchomości. Wielu przedsiębiorców pracujących w domu decyduje się na ubezpieczenie swojego mieszkania, ponieważ mieszkanie oprócz swojej podstawowej funkcji pełni również funkcję siedziby firmy, wyposażonej w firmowe sprzęty i dokumenty.

To właśnie dlatego osoby prowadzące firmę we własnym domu chcą ochronić swoje dobra. Jednak zgodnie z prawem, stawiając na ubezpieczenie nie ma możliwości rozdzielenia ubezpieczenia na mieszkanie i część firmową, która w tym mieszkaniu się znajduje. Z tego też powodu nie ma możliwości wpisania kosztów związanych z zakupem ubezpieczenia w koszty prowadzenia firmy, ponieważ ubezpieczenie obejmuje również prywatną część mieszkania.

Jak znaleźć ubezpieczenie dopasowane do naszych potrzeb?

Na rynku znaleźć można dużą ilość różnych wariantów ubezpieczenia, co daje duży wybór, ale jednocześnie może nieco oszołomić. Do tego właśnie celu stworzone są wyszukiwarki i porównywarki ofert ubezpieczeń. Wystarczy znaleźć tanie ubezpieczenia mieszkania na strzezdom.pl, gdzie znaleźć można oferty ubezpieczeń znalezione według naszych oczekiwań.

Polecamy:
- Jak budować kulturę przywództwa w organizacji?

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *