Czy miłość do motocykli wystarczy by zająć się ich sprzedażą? Poradnik dla przedsiębiorczych pasjonatów jednośladów.

Moto Guzzi V7 III Racer_17_3

Myślisz o założeniu własnej firmy motocyklowej sprzedającej motory czy też kaski integralne? Oto kilka wskazówek na temat rozpoczęcia działalności tego rodzaju – które pomogą Ci odnieść sukces.

Na początek musisz sobie uświadomić, że osoba która ma zawsze na głowie kask motocyklowy - nie zawsze jest najlepszym właścicielem sklepu z motocyklami. Pasja do motocykli to tylko połowa zwycięskiego przepisu. Uczenie się biznesu może być kosztowne i czasochłonne, a wiedza biznesowa pochodzi z doświadczenia. Pamiętaj, aby czerpać korzyści z nauki od kogoś, kto zdobył doświadczenie w branży, pracując dla innych, zanim zaczniesz pracować sam dla siebie indywidualnie. Otrzymasz gwarantowaną pensję i najwyższej klasy edukację, będziesz wiedział co robić (lub czego nie robić), jakie kaski szczękowe sprzedawać i jak działa ta branża (zobacz przykładowe kaski na stronie https://gmoto.pl/kaski-motocyklowe,994/).

Konfigurowanie sklepu

Pozyskiwanie klientów jest kosztowne i może stanowić wyzwanie nawet dla najbardziej rozwiniętego biznesu. Być może jako, że jesteś nowy w branży może ci się wydawać, że  przeznaczenie całego twojego budżetu powinno pójść na cele marketingowe – przyciągnięcie nowych klientów. Nie tak szybko. Budowanie relacji i budowanie podstawowej bazy klientów może być znacznie bardziej korzystne i efektywne kosztowo dla Twojego start-upowego biznesu motocyklowego.

Stwórz system do zbierania informacji o klientach

Wyobraź sobie, że masz już swój rynek, swoją niszę. Zdecydowałeś, że chcesz specjalizować się w akcesoriach, z naciskiem na kaski. Masz już nawet swój bestseller kaski cross, Więc zarobiłeś trochę na jego sprzedaży w pierwszym tygodniu, to świetnie. Co teraz? Jak utrzymasz stałych i przyciągniesz nowych klientów? Jak poinformujesz ich o następnej wspaniałej propozycji, którą masz? W jaki sposób znów zachęcisz ich do zakupu i siebie? Stwórz plan działania! Zapytaj o adresy e-mail, numery telefonów, adresy mailowe. Spraw, aby proces ten był realizowany przez cały personel, jeśli taki pracuje dla ciebie.

Zainwestuj w platformę CRM

CRM oznacza Customer Relationship Management. Jest to platforma oprogramowania, która może przechwytywać dane osobowe klientów (imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy), informacje o produkcie (rok, marka, model, historia usług) oraz informacje dotyczące transakcji (zakupione produkty, historia usług). Niektóre systemy CRM można skonfigurować tak, aby automatycznie docierały do klientów, dzięki czemu nie trzeba nawet samemu kiwnąć palcem.

Bądź swoim najlepszym atutem.

Masz przyjaciela lub dwóch i krewnych. Masz sąsiadów. Masz nieznajomych, którzy czekają na swoich motocyklach obok ciebie na czerwonym świetle. Skorzystaj z tych możliwości, aby promować swoje akcesoria motocyklowe, takie jak kaski otwarte w tym konkurencyjnym biznesie. Jeśli nie rozpowszechnisz ustnej wiadomości sam, kto jeszcze to zrobi? Bądź swoim najlepszym atutem!

Daj im powód do powrotu

Zaproś Klienta do powrotu i spraw, by mu się to opłacało. Postrzegana przez niego wartość dla twojego biznesu jest wszystkim. Oferowanie oszczędności dla klienta nie musi Cię nic kosztować np. karta stałego klienta czy darmowe mycie motocykla przy co piątym zakupie. Wystarczy trochę kreatywności. W końcu to Twoja pasja!

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *