Czy humor jest drogą do awansu? Rzut oka na to, jak dobry żart może pomóc w karierze!

laughing-at-an-interview

Żarty w miejscu pracy często są mile widziane. Może martwisz się, że nie będziesz traktowany wystarczająco poważnie, jeśli jesteś postrzegany jako zabawny? Co jeśli nasz żart zostanie wzięty dosłownie? Co jeśli kogoś urazimy? Może to być zniechęcające, ale istnieje kilka istotnych powodów, dla których rozsądne wykorzystanie humoru może pomóc Twojemu miejscu pracy stać się szczęśliwszym i bardziej produktywnym. Omówimy także, jak uniknąć pułapek.

Humor wspiera morale

Jak można się spodziewać, miejsce pracy, w którym czujemy się zabawnie i przyjaźnie, jest miejscem, które zachęca do pracy szczęśliwych pracowników. Morale są bezpośrednio związane z motywacją, więc w każdym interesie menedżera leży zachęcanie do tego, by nie bać się żartować (w dobrym tonie oczywiście)/

Humor pomaga Twojemu zdrowiu

Mówi się: “Śmiech jest najlepszym lekarstwem” i na pewno prawdą jest, że śmiech łączy się z krótko- i długoterminowymi korzyściami zdrowotnymi. Zdrowy śmiech:

* stymuluje serce i płuca,
* zwiększa przepływ krwi w organizmie,
* poprawia samopoczucie za pomocą endorfin uwalnianych z mózgu.

Może również zwiększyć zdolność radzenia sobie w trudnych sytuacjach lub pomaga przełamać lody, aby zapobiec potencjalnym konfliktom.

Humor przełamuje bariery

Być może nie jest zaskakujące, że większość z nas czuje się bardziej komfortowo, dzieląc się żartem ze współpracownikiem niż z szefem – ryzyko, że ktoś przełożony źle odbierze nas żart, jest większe niż wtedy gdy ktoś, kto nie ma nad tobą władzy. Ale wspólne żartowanie faktycznie tworzy wspólną płaszczyznę i zmniejsza postrzeganie różnicy między ludźmi. Badania pokazują, że tam, gdzie ktoś opowiada fascynującą historię, gawędziarz i ich słuchacze odzwierciedlają swoje wzorce mózgowe i wzmacniają związki, które wzmacniają ich więź.

Humor pomaga w karierze

Badania na ten temat są fascynujące: w badaniu Robert Half International Survey 91% dyrektorów, którzy wzięli w nim udział, uważa, że poczucie humoru jest ważne dla awansu zawodowego, a 84% przyznało, że ktoś z dobrym poczuciem humoru wykonuje lepszą pracę. Humor sprawia, że wydajesz się spokojny i panujesz nad sytuacją, i możesz spojrzeć na to z innej perspektywy, co wiąże cię z większym autorytetem. Niezależnie od tego, czy jesteś na stanowisku kierowniczym, czy po prostu chcesz wspinać się po drabinie kariery, dobre kawały mogą Ci pomóc w osiągnięciu tych celów. Inspiracji szukaj na: http://kawaly.tja.pl/.

Właściwy sposób na wykorzystanie humoru

Istnieje kilka nakazów i zakazów używania humoru w miejscu pracy. Żarty, które wyśmiewają czyjś wiek, pochodzenie etniczne, religię lub wygląd, są zawsze nie na miejscu.

Co o tym myślisz?

Czy Twoje miejsce pracy zachęca do żartów? Jeśli tak to w jaki sposób? Komentuj, aby podzielić się z nami swoimi doświadczeniami co do humoru w miejscu pracy. Może to otworzyć innym oczy na to, iż sztywne oraz nudne środowisko korporacyjne nie musi być jedynym możliwym, a odrobina poczucia humoru w miejscu pracy nikomu jeszcze nie zaszkodziła!

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *